REC1753106 |
Les guàrdies, una oportunitat. Aprofitem-la. |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general |
|
|
|
1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
3SAO Les guàrdies, una oportunitat. Aprofitem-la.
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En gairebé tots els instituts, el professorat fa unes guàrdies cada setmana. L’organització és diversa. Sovint, el professorat es troba davant d’un alumnat desconegut, i no sap què fer. I aquestes estones, hores senceres, que haurien de ser d’aprenentatge i enriquiment per part de l’alumnat, es transformen, sovint, en un malson. També cal destacar que les hores de guàrdia no hi ha cap programació curricular, la llibertat de càtedra és total sempre que respecti els valors propis de l’institut. El professorat pot reconvertir aquesta situació, i convertir aquesta hora en una hora d’enriquiment, reflexió, aprenentatge… En aquest curs intentem treballar alguns recursos que ho facin possible.
Trobareu més informació a https://aprenonline.org/cursos/175-les-guardies-una-oportunitat-aprofitem-la/
|
| |
Objectius |
Objectiu general:
Convertir les hores de guàrdia en hores lectives d’aprenentatge.
Objectius específics
Crear recursos per a fer guàrdies enriquidores en tots els sentits.
Aprofundir amb el valor positiu de les guàrdies
Conèixer i crear recursos i eines propis a partir del coneixement del professorat
Crear recursos i eines lúdics que enriqueixin a l’alumnat, com, per exemple, cohesió de grup
Cercar i aplicar recursos i eines de valors que optimitzin els valors propis de l’alumnat
Organitzar debats de temes que interessin a l’alumnat
Programar les guàrdies de forma conjunta amb el departament i/o nivell.
|
| |
Continguts |
- Tema 1:
Les guàrdies.
Organització del centre
Optimitzem les guàrdies.
- Tema 2:
La nostra especialitat
Allò que ens agrada treballar
Organitzem recursos per cada nivell.
- Tema 3:
Recursos lúdics
Juguem amb l’alumnat
Preparem passatemps per diferents nivells.
Compartim-ho amb la resta del professorat.
- Tema 4:
Treballem els valors
Valors optimitzables
Debats a l’aula
Preparació de recursos lúdics per cada nivell
- Tema 5:
Altres recursos
Les cançons
Els vídeos
Petit projecte.
|
| |
Formador/a |
Eulàlia Franquesa Niubò
|
| |
Avaluació |
Un cop duta a terme la tasca, el formador/a l’avaluarà, indicant si s’ha superat o hi ha algun detall a millorar. Si és així, el participant l’haurà de millorar seguint els consells del formador/a. No hi ha exàmens. L'avaluació és sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les tasques proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|